Sabtu, 13 November 2010

Jerayawara Cherating-Kota Kinabalu-Pulau Pinang-Ipoh Okt-Nov 2010

Alhamdulillah lengkap sudah Jerayawara Cherating-Kota Kinabalu-Pulau Pinang-Ipoh yang bermula padaOktober hingga November 2010. Pengalaman yang tidak dapat dilupakan kerana keterlibatan 100% membantu Kementerian Pelajaran Malaysia menyebarkan dan memberikan Pendedahan Teks Baharu Komponen Sastera dalam Mata Pelajaran Bahasa Melayu Tingkatan 2 dan Tingkatan 5.

Gembira kerana semuanya sudah dapat dilengkapkan dan berakhir dengan selamat. Terima Kasih dan Tahniah kepada Encik Sairi Adenan selaku Penolong Pengarah Unit Bahasa Melayu dan Kesusasteraan Melayu, Bahagian Pembangunan Kurikulum, KPM, Putrajaya kerana memberikan peluang dan ruang untuk berjerayawara seluruh Malaysia sepanjang Tahun 2010 ini. Satu pengalaman yang sukar dilupakan dan memberikan kepuasan dalam 25 tahun perkhidmatan.

Bersama-sama Puan Hajah Rohaya bt Abu (GC Sastera) @ Kak Roy memang menyeronokkan, tidak pernah lokek dengan ilmu dan pengalaman menjadikan diri ini bergitu dihargai dan bermakna terutama sewaktu bertugas di keempat-empat lokasi utama.
Rumah Kak Roy di Melaka
Masakan Ikan Laut Fresh oleh Kak Roy

Lokasi Pertama ialah Cherating Pahang.

Lokasi Kedua ialah Kota Kinabalu, Sabah
Lokasi Ketiga ialah Institut Latihan Kecemerlangan Mara, Pulau Pinang
Lokasi Keempat ialah Ipoh, Perak

Menemui guru-guru seluruh Malaysia dari Johor, Negeri Sembilan, Melaka, Pahang, Kelantan, Terengganu, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putra Jaya, Selangor, Perak, Kedah, Pulau Pinang, Perlis, Sabah, Sarawak dan juga Wilayah Persekutuan Labuan memang menyeronokkan. Puas menaiki kapal terbang dan mendapat layanan kelas pertama daripada Encik Sairi Adenan, malah gembira dan seronok tinggal di Hotel-hotel dengan layanan 5 bintang.

Syukur berkat penat lelah, berjaya juga akhirnya menamatkan jerayawara ini dengan jayanya tanpa sebarang masalah yang timbul. Terima kasih kepada semua pihak yang sudi menghulurkan bantuan dan kerjasama termasuk guru-guru, para pegawai JPN, pihak Bahagian Pembangunan Kurikulum, KPM. Terima kasih Encik Faudzan, Encik Sairi, Kak Roy, Ashri, Zaiman, Kak Non, Zinaida, Azaliah, kerana sama-sama membantu menjayakan jerayawara ini.

Daun Selasih si daun keladi,
Terima Kasih sekalung Budi.

5 ulasan:

  1. assalmmualaikum...ade x no tel en sairi adenan...bleh bg sy x...sy ank murid beliau...

    BalasPadam
  2. tlg emailkn no beliau pd sy...mozake_mail@yahoo.com...terima kasih...assalammulaikum...

    BalasPadam
  3. saya pun nak...bekas pelajar beliau di SKSF 1996

    BalasPadam
  4. saya suka sekali dengan info ini . sangat menarik dan menambah wawsan pengetahuan saya . saya sedang mencari Obat Rematik yang ampuh murah dan aman kira kira apa yah ??

    BalasPadam